Achtergronden

De starter in de woningmarkt wil in zijn zoektocht naar een eigen woning inzicht in “Wat hij kan lenen?” en “Wat hij wil lenen?”. Daarnaast wil de klant graag weten wat de kosten zijn bij aankoop van een woning en welke stappen er gezet moeten worden. De klant kan zich hiervoor op veel plekken oriënteren. Het is van belang dat de klant juist door zich te oriënteren bij De Hypotheker weet dat hij daar aan het juiste adres is voor een later adviesgesprek. Dit wordt bereikt door de gesprekken met klanten te structureren. De kwaliteit van gesprekken ligt hierdoor altijd op een hoog niveau en de klant krijgt na het gesprek een gepersonaliseerd rapport met een samenvatting van het gesprek. Bijkomend voordeel is dat er ook niks meer vergeten wordt tijdens het gesprek. Voor klanten die op zoek zijn naar snelheid en gemak is het oriënteren nog eenvoudiger geworden doordat informatieve gesprekken voor starters online worden aangeboden.

Oriëntatiegesprek inplannen

Er wordt een afspraak gemaakt met de klant voor een online oriënterend gesprek.  De klant wordt gevraagd om via de “Mijn Hypotheker” omgeving het onderdeel kennismaken en de persoonlijke gegevens van de klant en eventueel de partner en kinderen in te vullen en tevens ter voorbereiding op de afspraak een aantal documenten aan te leveren. Voor de afspraak met de klant plan je een afspraak op het aangegeven tijdstip in de agenda van de adviseur. Voor de bevestiging van de afspraak en de uitnodiging voor het oriëntatiegesprek stuur je een uitnodiging per mail.

 

Afspraakbevestiging

Voor het uitnodigen van de klant of het wijzigen van de afspraken wordt gebruik gemaakt de standaardsjablonen binnen SF. De tekst van de sjablonen dient voor verzending aangepast te worden. Zie hiervoor de link naar E-mail sjablonen.